زنان ارتش آمریکا، وسیله رسیدن به اهداف

سوء استفاده اقتصادی از زنان ارتش آمریکا

یکی از کارکردها و اهداف فمینیسم در ایالات متحده، گرایش زنان برای حضور در ارتش جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن بود. طبیعی است که همانند سایر عرصه‌ها، حضور زنان به عنوان نیمی از انسان‌های جامعه، می‌تواند در کاهش و تعدیل هزینه‌ها مؤثر باشد. نکته تاسف‌بار در گرایش زنان آمریکایی به عضویت در ارتش نیز همین بود. در واقع آنچه که در کنار برابری مطلق زن و مرد، زنان را به عضویت در ارتش تشویق کرد، نیاز اقتصادی بود.

علت استخدام زنان در ارتش؛ نیاز مالی یا علاقه؟

ژیلا آیزنشتاین، نویسنده آمریکایی و استاد علوم سیاسی دانشگاه ایتاکا نیویورک، کتابی با عنوان «فریب‌های جنسی؛ جنسیت، نژاد و جنگ» نوشته است. وی در کتاب خود، به بررسی حضور زنان در ارتش و پست‌‌های نظامی می‌پردازد. همچنین در این کتاب به تلاش‌های فمینیسم برای ایجاد برابری در حوزه‌های مختلف و تبعات این تلاش پرداخته‌ شده‌ است. عنوان فصل دوم این کتاب «بازتعریف جنسی جنگ» است. قسمتی از این فصل را در اینجا می‌خوانید:
«بیشتر زنان به دلیل جهانی شدن و تجدید ساختار نیروی کار در ایالات متحده و جاهای دیگر، در ارتش هستند. جسیکا لینچ برای شغلی در والمارت درخواست داده بود و وقتی آن را دریافت نکرد، تصمیم گرفت که در ارتش استخدام شود. لوری پیستوا و شوشانا جانسون که هر دو در کنار لینچ جنگیدند، مادرانی تنها بودند که به دنبال تحصیل بودند. سه زن متهم به جنایات ابوغریب همگی از طبقه کارگر هستند. من در اینجا سوء استفاده می‌بینم نه برابری!
دموکراسی امپریالیستی گفتمان حقوق زنان را در سیاست خارجی جاری می‌کند و زنان را برای اهداف امپریالیستی خود، تبدیل به نیروی نظامی می‌کند. ارتش آمریکا به نیروهای زن نیاز دارد. تقریباً ۱۴ درصد از ارتش، ۱۷ درصد از نیروی هوایی و ۱۳ درصد از نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اکنون کارکنان زن هستند. »

زنان ارتش آمریکا

ارتش علت مرگ زنان سرباز را پنهان می‌کند!

رهاورد حضور زنان در ارتش، خود نیازمند بحث‌های تفصیلی است که به چند جلد کتاب می‌رسد. زنانی که با تبلیغات فمينيسم و فشار جامعه به سمت اشتغال رفتند، و حضور در ارتش را نیز به عنوان شغل انتخاب کردند، رنج‌های زیادی را روایت کرده‌اند. مارجوری کوهن در کتاب «ارتش علت مرگ زنان سرباز را پنهان می‌کند!» در سال 2006، یعنی حدود ۳ سال پس از حمله نظامی آمریکا به عراق، می‌نویسد:
اخیراً کارپینسکی برای هیأتی از قضات که در مورد نقض حقوق بشر تحقیق می‌کردند حقیقتی را روشن ساخت. طبق گفته‌ او، ژنرال ریکاردو سانچز، فرمانده ارشد ارتش آمریکا در عراق، دستور داد تا علت مرگ چند سرباز زن که در عراق خدمت می‌کردند، پنهان بماند. کارپینسکی شهادت داد که این زنان به دلیل کم‌آبی جان خود را از دست دادند. این زنان از نوشیدن مایعات در اواخر روز خودداری می‌کردند؛ زیرا می‌ترسیدند که مجبور شوند اواخر شب از توالت استفاده کنند. آنها می‌ترسیدند که اگر بعد از تاریک شدن هوا، مجبور به استفاده از توالت شوند، مورد حمله و تجاوز سربازان مرد قرار بگیرند.

زنان ارتش آمریکا
زنان ارتش آمریکا

در نهایت اما با وجود همه تهدیدات و مشکلات، استخدام زنان در ارتش و خدمت کردن‌ آنها شانه به شانه مردان همچنان ادامه پیدا می‌کند. چون از طرفی زنان باید با مردان برابر باشند، و از طرف دیگر ما نیاز به نیروی انسانی هر چه بیشتر با حداقل دستمزد داریم!
اگر به این اطلاعات علاقه داشتین مطالعه مقاله
«ظلم به زنان نظامی در کشور‌ها» رو بهتون پیشنهاد می‌کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *