تجاوز به ژاپن

کشور ژاپن تا قبل از جنگ جهانی دوم یک امپراتوری صنعتی و نظامی بود؛ اما بلافاصله بعد از شکست توی جنگ، نیروهای آمریکایی این کشور رو اشغال کردن!
آمریکایی‌ها به عنوان پیروزِ جنگ جهانی، تلاش می‌کردن تا خودشون رو به عنوان منجی معرفی کنن نه متجاوز! به همین خاطر ادعا کردن که برای نجاتِ زنان ژاپنی وارد این کشور شدن… اونا تبلیغات گسترده‌ای رو توی دنیا به راه انداختن تا اعلام کنن مردان ژاپنی وحشی هستن و به زنان این کشور ظلم می‌کنن!
آمریکایی‌ها کتابچه‌ای درباره ژاپن چاپ کرده بودن که نژاد ژاپنی رو خیلی پَست و ژاپنی‌ها رو مردمی بی‌منطق و عقب‌مونده معرفی می‌کرد! این کتابچه می‌گفت زنِ ژاپنی بیچاره و بدبخته!
در کنار این، اما واقعیت جور دیگه‌ای رقم خورد. مدت زیادی از اشغال ژاپن نگذشته بود که سربازای آمریکایی مشغولِ تجاوز جنسی به زنان ژاپنی شدن! حجم تجاوزات اینقدر زیاد بود که مسئولین ژاپن برای حفظِ زنان طبقه بالا دست به کار شدن! اونا مراکزی رو تاسیس کردن که زن‌های فقیر ژاپنی به سربازای آمریکایی خدمات جنسی ارائه کنن! زنانی که عمدتاً شوهران‌شون رو توی جنگ جهانی از دست داده بودن و به فلاکت افتادن!

ظلم و ستم به زنان ژاپنی ادامه دارد…

بعد از مدت کوتاهی سربازای آمریکایی دچار بیماری‌های مقاربتی و جنسی شدن! بنابراین فاحشه‌خونه‌ها تعطیل شد و فرمانده‌های نظامی آمریکا بلافاصله همه تقصیرها رو به گردن زنان ژاپنی انداختن!
تمام این اتفاقات در حالی می‌افتاد که ژاپن قبل از جنگ، جنبش‌های موفقی برای حقوق زنان داشت! از جمله سازمان ضد الکلی زنان ژاپن و اتحادیه حق رای زنان… جالبه بدونید این اتحادیه، حق رای انتخابات شورای شهر رو برای زنان گرفت. اونا حتی به حق رای انتخابات پارلمان هم نزدیک شدن!…
اما آمریکایی‌ها به محض ورود به ژاپن این جنبش‌ها رو نادیده گرفتن و با تبلیغات دروغ، دستاوردهای زنان ژاپن رو به نام خودشون ثبت کردن…
البته اقدام نهایی آمریکایی‌ها نوشتن و تحمیل قانون اساسیِ جدیدِ ژاپن بود. اونا تونستن از طریق تهدید امپراطورِ ژاپن که برای خیلی از مردم و مسئولین جایگاه محبوب و مقدسی داشت، قانون اساسی رو بدون دخالتِ ژاپنی‌ها بنویسن و به تصویب برسونن!
باورش مشکله اما ژاپن هنوز هم با قانون اساسی آمریکایی‌ها اداره می‌شه و پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در این کشور حضور دارن!
بله به این ترتیب، نظامیان آمریکایی تونستن با استفاده از دستاویزِ حقوقِ زنان، تجاوزشون به ژاپن رو برای مردم دنیا توجیه کنن و به اهداف‌شون برسن!

زنان ژاپنی بعد از جنگ جهانی دوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *