ازدواج سفید

ازدواج سفید اصطلاحیه که برای ازدواج‌های غیر رسمی به کار میبرن و اصلِ اون به کلمه فرانسوی  blanc (بلانک) به معنی تهی یا خالی برمی‌گرده. این اسم به این دلیل انتخاب شده که توی این روابط، خیلی از تعهد و مسئولیت‌پذیری و معنویت خبری نیست! عمدتاً افرادی به سمت این نوع ازدواج میرن که به دلایل اقتصادی و خونوادگی حاضر نیستن به صورت قانونی متاهل بشن و ترجیح میدن به طور غیر رسمی و مخفیانه، با فرد مورد نظرشون زیر یک سقف زندگی کنن.

اما باید بدونیم که متأسفانه بر اساس آمارها، اثبات شده که این روابط، عواقب خوبی واسه افراد جامعه خصوصاً زنان نداره. کاهش رضایتِ عاطفی، افزایش افسردگی و اضطراب و از همه مهمتر فروپاشی خونواده، فقط بخشی از آسیب‌های ازدواج سفیده؛ که البته بیشترِ اون رو خانم‌ها تحمل میکنن. مشکلِ دیگه توی این رابطه، ناامن شدنِ محیط خونه برای کودکانه. اینجوری بگم که تجربه نشون داده، باردار شدنِ خانم توی ازدواج سفید، یه فاجعه به حساب میاد و معمولاً به معنی اتمام رابطه‌ست؛ چرا که مرد یا زن حاضر نمیشن مسئولیتِ کودک و خونواده رو بپذیرن!
ازدواج سفید توی کشورهای غربی، بیشتر رواج پیدا کرده و به همین دلیل آمارهای زیادی ارائه دادن. یکی از مهم‌ترین آمارها مربوط به عدد خیره‌کنندهِ قتلِ زنان باردار توی آمریکاست. شاید باورتون نشه اما دو سومِ خانم‌های باردارِ آمریکایی که فوت کردن، به دستِ شریک جنسی‌شون کشته شدن!

در پایان میشه نتیجه گرفت، جایگزینیِ ازدواج سفید با ازدواج رسمی توی کشورها، به دلیل نادیده گرفتن ارزش‌های اجتماعی مثل تعهد و وفاداریه. و اینکه آدما از معنویت و اخلاق فاصله می‌گیرن و با سرعت به سمت زندگی مادی پیش میرن! اتفاقی که در نهایت نتایج فاجعه‌باری برای زنان و جامعه به بار آورده.

“خشونت علیه زنان در ازدواج سفید”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *